» Зміни, пов'язані з реформуванням швидкої допомоги
Інформація до новини
  • Переглядів: 75
  • Автор: admin
  • Дата: 30-03-2018, 08:44
30-03-2018, 08:44

Зміни, пов'язані з реформуванням швидкої допомоги

Кожному із нас хоча б раз доводилось викликати швидку допомогу. Адже людина незалежно від віку, місця проживання чи соціального становища має можливість отримати екстрену допомогу у випадку, коли є загроза її життю чи здоров’ю.
Про те, як нині працює Бахмацький відділ медицини катастроф та про зміни у роботі відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» поцікавилась у завідувача Бахмацького відділу медицини катастроф ЛПЗ «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЧОР Світлани Поціпух.

­- Світлано Леонідівно, розкажіть як вплинула медична реформа на роботу швидкої допомоги?
­ Згідно із Законом, який набув чинності з 1 січня 2013 року, докорінно реформувалася структура та функціонування установ із надання невідкладної медичної допомоги. У зв’язку з цим створено обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Чернігівської обласної ради, якому підпорядковується Бахмацький відділ медицини катастроф. До його складу входять Батуринський та Дмитрівський пункти швидкої і невідкладної медичної допомоги. Загалом у Бахмацькому відділі трудиться 46 працівників, з яких сформовано 4 бригади. Робота у них нелегка і досить відповідальна, адже за добу до відділу медицини катастроф надходить від 25 до 55 викликів, за якими медики надають невідкладну медичну допомогу. Для обслуговування населення ми маємо 4 автомобілі швидкої допомоги та необхідний перелік засобів медичного призначення. Відбулось розмежування медичної допомоги на екстрену та невідкладну. Але для такого поділу необхідна роз’яснювальна робота серед населення. Досить часто немає необхідності направляти спеціалізовану бригаду швидкої до хворих. Маючи встановлений діагноз та призначення лікаря, не варто телефонувати у «поліклініку на колесах», а краще звернутися до свого лікаря.
­ - На які виклики повинна виїхати бригада швидкої допомоги, а у яких ­ має право відмовити?
­ Екстрена медична допомога надається цілодобово як дітям, так і дорослим безкоштовно незалежно від віку. Це стосується усіх видів травм, розладу дихання, раптового болю у грудній клітці, черевній порожнині, поперековому відділі, головного болю, що супроводжується запамороченням або нудотою, порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникає раптово, гіпо­ та гіперглікемічної коми, гіпертермічного синдрому, зовнішніх кровотеч, невідкладної стоматології, нещасних випадків, зумовлених дією диму, вогню, полум’я, електричного струму, блискавки, втрати свідомості, ознак гострого отруєння, порушення перебігу вагітності, в разі анафілактичних реакцій, спричинених різними чинниками, теплового удару, переохолодження, асфіксії всіх видів та інших станах, що загрожують життю і здоров’ю. Також швидка допомога здійснює міжлікарняне перевезення хворих, які потребують медичного супроводу.
У дитячій практиці перелік показань до виклику швидкої дещо розширений. Не зволікайте із зверненнями, коли у дітей висока температура. Особливо пильними треба бути, якщо гарячка супроводжується судомами, блюванням, загальмованістю тощо.
До неекстрених викликів належать звернення стосовно пацієнта, який перебуває у невідкладному стані, який супроводжується підвищенням температури тіла з нежиттю, головним болем, болем у суглобах, підвищенням артеріального тиску, больовим синдромом у онкологічних хворих, алкогольним, наркотичним, токсичним синдромом, загостренням хронічних захворювань у людини, яка перебуває під наглядом сімейного або дільничного лікаря.
Бригада швидкої допомоги не виїжджає до хворих для виконання планових призначень лікаря(ін’єкцій, крапельниць, перев’язок тощо), для надання стоматологічної допомоги, окрім випадків невідкладної стоматології, для видалення кліщів, для видачі листків непрацездатності та інших довідок, для перевезення хворих, які не потребують медичного супроводу, для констатування смерті.
Диспетчер з прийому викликів, керуючись цими правилами, має право відмовити у виїзді бригади швидкої, але якщо пацієнт наполягає на приїзді медиків, за умови правильно вказаної адреси та об’єктивно описаних синдромів, швидка допомога прибуває до хворого.
Зрозуміло, що екстрена ситуація не завжди залишає змогу думати свідомо, але намагайтеся не зловживати послугами швидкої допомоги, знаючи, що можна отримати допомогу, діставшись до лікаря самостійно. Адже інколи людська недбалість може коштувати чийогось життя.
­- Світлано Леонідівно, за який час бригада швидкої допомоги повинна прибути до пацієнта?
­ Час доїзду до місця пригоди, згідно із нормативами, при екстрених викликах у міській місцевості становить 10 хвилин, у сільській 20. У разі неекстреного виклику бригада може дістатися до хворого протягом години. Але, на дотримання цих правил впливає багато факторів, зокрема, стан доріг, точність вказаної адреси, погодні умови, кількість викликів тощо. Та попри все це специфіка нашої роботи вимагає вчасно дістатися до пацієнта та надати якісну кваліфіковану медичну допомогу. Адже дуже часто на терезах стоїть життя людини.
­- А що можете сказати з приводу скорочення диспетчерської служби?
­ З 1 січня планували ввести в дію централізовану диспетчерську службу в області. Всі виклики за номером 103 повинні були спрямовуватися на обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, а звідти переадресовуватися на місця. Тому з січня посада фельдшера­диспетчера зазнала скорочення, а фахівців перевели на посади фельдшерів виїзних бригад. Покищо централізована диспетчерська на стадії становлення. Для нас це болюче питання, адже диспетчери ­ це «лінія оборони», через яку відбувається перший контакт із пацієнтом. Він не лише приймає виклики, а й надає консультації, поради, як діяти в екстремальній ситуації. Звісно, трапляються й конфлікти. Ми розуміємо, що люди до нас звертаються з болем, перебуваючи у панічному стані. Тому диспетчери виступають ще й у ролі психологів.
Нині ж, для того аби виклики безперебійно надходили до бригади, ми створили додаткову лінію прийому дзвінків за номером 0-­98-­8207868.
­- Світлано Леонідівно, яке ваше бачення подальшої роботи центру екстреної медичної допомоги?
­ Працюватимемо над подоланням недоліків, які існують у роботі служби. Сподіваємося на оновлення матеріально-­технічної бази, вирішення кадрового питання та поліпшення умов роботи медиків. Щодо людського фактору, то запевняю, що ми за будь­яких умов виконуємо свої обов’язки, бо наше покликання – зберегти життя людей.
­- Дякую за розмову.
Спілкувалась Світлана Кириленко.
Шановний відвідувачу, Ви не зареєстровані.
Ми радимо Вам зареєструватися або увійти під своїм іменем

Новий коментар

І'мя:*
E-Mail:
Коментар:

Вітання

Любому сину, дорогому брату, дяді

Віталію Васильовичу ГЕРАСЬКУ
на 50-­річчя,
яке він святкуватиме  3 червня

Хай твою оселю зігріває щирість друзів і близьких людей. Сонця промені шлях сповивають, не зникає хай блиск із очей. Хай водою джерельною чистою доля повниться по самі вінця, хай стежиною ніжно­барвистою поспішає кохання до серця! Щастя, миру тобі і злагоди, хай не будуть літа тягарем. Ми бажаємо тобі долі лагідної, успіхів в усьому день за днем!
З повагою мама, сестра Галина з чоловіком Григорієм, племінниця Таня, Олег.



Детальніше

Щирі вітання

Дарині ХАРЧЕНКО
на 15-­річчя

Так хочеться тобі, рідненька,
що є на світі краще, те й подарувати.
Встелить тобі доріженьку барвінком
і зорі над тобою посхиляти.
Нехай дорога твоя буде довга,
щоб все задумане збулося,
а чаша щастя буде повна,
щоб через вінця аж лилося.
Бабуся Ліда, дідусь
Микола, хрещений,
хрещена та сестричка Влада з братиком Ванею.




Детальніше

Всі вітання


Оголошення та реклама


Всі оголошення

Голос Присеймів'я

Телефон/факс редакції: 0-46-35-21503
E-mail: Golospris@cg.ukrtel.net
Skype: Голос Присеймів'я
Р/р: 26003588776 код: 02476103
МФО: 380805 ВАТ «Райффайзен Банк Аваль» м. Київ.

Важливо

Передрук інформації дозволяється лише при розміщенні прямого посилання на оригінал.
Адміністрація сайту може не поділяти думку авторів публікацій і не несе відповідальності за матеріали.
^